Göteborg, ljuva hem



Så nu är man hemma igen.. Eller vi kom hem för några timmar sen.
Men gött är det.. Fast det har varit jätte trevligt! Men nu till annat...


På självaste julafton så lärde jag mig att dricka rödvin!! Japp, kors i taket!!!
Det va Christians faster som fråga ifall jag ville testa en grej, jaa det var inte
bara rödvin jag drack utan hela grejen va att man skulle lägga i en sak i glaset.
Hade hon frågat om jag hade velat ha ett glas rödvin så hade svaret blivit en
stark NEJ.. Men denna lilla ingrediens som skulle vara till gjorde så jag föll
pladask och var bara tvungen att testa..


Nu är ju den stora frågan, vad var det som fick mig att smaka?
Någon som vill försöka sig på att gissa innan jag avslöjar det?


Nu skulle jag väl inte vilja klassa mig som en rödvinspimplande kärring än på
lååånga vägar.. Och tror inte riktigt att jag kommer bli det heller. Har försökt
mig på det där fast med vitt vin. Ni vet, du tar ett bad och tar ett glas, du läser en
bok och tar ett glas, du sitter och glor på tv och tar ett glas, och helt plöstsligt
gör man fan allt med ett glas i näven. Jag är för lat, jag orkar helt enkelt inte
springa omkring med något glas...
Så dom få gånger vi köpt hem en box med
vin för att jag ska försöka mig på att va en sån där vindrickare så har vi fått
slänga det mesta sen ändå.

Men nu kan jag iallafall dricka rött, men med vad??






Kommentarer
Postat av: Sandra

nemen =) va va det lilla extra i vinet som gjorde de susen? :) hahaha springa runt med glas hahaha du e rolig

2010-12-27 @ 00:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0