Regler?


För ett bra tag sen så läste jag i en blogg något om man skulle låta
sin partner åka på kryssning. Och det var väl minst sagt delade meningar där.
Självklart, vi är alla olika och har olika åsikter.
Och nej jag är ingen relationsexpert, så nu har vi det avklarat!!!

Men jag har själv varit i ett förhållande där det sattes upp regler till
höger o vänster från bådas sida.
Och hur sluta det tror ni??

Ne vi är inte tillsammans idag längre och ingen av oss mådde vidare bra
under tiden heller. Mer än så tänker jag inte gå in på.
Men jösses om jag lärde mig saker efter det.
För visst, först tyckte jag att jag hade kastat bort några år men sen insåg jag
att istället för att deppa för det så ska jag se det som en läxa att inte göra om det.


Det jag vill komma fram till är att jag tror inte på för fem öre att man
ska behöva sätta upp en massa regler i ett förhållande.
För har man en massa regler tror jag det bara skapar massa konflikter istället.
Det blir liksom bara massa små bråk som inte hade behövt uppstå om inte dom
där reglerna fanns.
Tex.. Vill din partner gå ut en kväll med vännerna, eller åka på kryssning,
eller kanske ta en solsemester, JA UTAN DIG!!!

Varför inte låta hon eller han göra det då??
Är du rädd för att hon/han ska va otrogen?

Om din partner åker på semester och är otrogen, jaa då var väl inte
den personen något att ha. Eller hur?
Men att försöka förhindra sånt tror jag bara driver den andra människan
till att göra något istället.


Själv har jag både varit på kryssningar och solsemster UTAN Christian.

Senast var jag borta i bosnien i över två veckor.. Och jag skulle aldrig få för
mig att hindra honom från att göra det han vill.. För även om man är i ett
förhållande så är det viktigt att få göra saker för sig själv!

Nee gott folk.. Skippa reglerna och uppmuntra din partner istället att gå
ut och ha kul. Och framför allt, GÖR DET DU TYCKER ÄR KUL!!
Slösa inte tid på att försöka hindra någon från att va otrogen, du kastar bara bort
ditt egna liv med. Och det lär inte göra dig mycket lyckligare heller.


ps. sen ska man självklart respektera varandra och möta varandra halvvägs.
Men har du dåliga erfarenheter sen tidigare relationer, straffa inte din nya för
det då. Ta smällen när den kommer istället, OM den ens kommer!








Kommentarer
Postat av: Bumbi

Så sant, så sant! håller helt med! Hur mycket det än tar emot så ska man görat, vinner mer på det i slutändan!

2010-12-08 @ 16:34:58
Postat av: Sara [Tävling på Bloggen]

Vad ska du göra ikväll? :)

2010-12-08 @ 18:38:54
URL: http://februaritjej.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0