Namnlapp på vinglaset



Tänkte slänga in ett litet tips här innan jag kryper ner i sängen och försöker få lite sömn.
Även om man ska bjuda på middag eller bara dricka några glas hemma med ett gäng så brukar
jag iallafall finna mig i situationen där man råkar ställa sitt glas någonstans och ibland förväxlar
det med någon annans.

Detta är ju lätt fixat om du har några minuter över innan du får gäster =) Allt du behöver är lite papper,
penna och helt vanlig sytråd (om du inte har lite finare snören och helst ska det vara lite hårdare papper).
Sen klipper du bara till små bitar och gör hål. Skriver sedan ner alla gästers namn och knyter fast runt
foten på vinglasen.

Ser mycket snyggare ut också kan jag tycka =) Och så behöver man inte oroa sig för att ens glas
ska få fötter och springa iväg =) Iallafall så länge alla dina gäster kan läsa =P




Så här såg mina glas ut i lördags =)


Kommentarer
Postat av: sandra j

De va smart :) d va snyggt

2012-05-22 @ 03:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0