Mätta och belåtna

 
 
Ja, idag så ställde jag mig faktiskt för ovanlighetens skull i köket och lagade mat. Ville överraska 
Christian med lite mat på bordet när han kom hem. Hade kanske blivit mer överraskning över det hela om det inte
hade varit så att jag glömde köpa smör när jag var i affären. Så det fick han snällt köpa med hem när han var påväg
från jobbet. Fast han hade ju ingen aning om vad jag skulle laga. Så överraskad blev han minst sagt ändå =)
 
 
 
På tallriken ligger vitlöksbiffar med rotfrukter och tzatziki.
Och till det i det lilla glaset ligger en enkel tomat sallad blandad me rå lök
med en italiensk vinägrett.
 
Att lägga salladen eller sås/dressingen i en liten skål bredvid är ett
lätt sätt för att pigga upp tallriken. Ser betydligt trevligare ut och man
får nästan lite restaurang känsla över det.
Ett litet tips till er som kanske ska bjuda någon på middag i veckan.
Eller som jag, bara vill skämma bort sin älskling lite =)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eleonorr

Så gott det ser ut, kul att överraska sambon med god mat :D

2012-08-22 @ 14:51:13
URL: http://fikamed.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0