Är det så här det ska vara?



Tänker lite för mkt för mitt eget bästa ibland så känner att jag vill få ur mig lite.

Mkt har verkligen hänt det senaste, har ju flyttat och allt.
Och även om att flytta oftast blir en jävligt rolig grej så fick vi tyvärr ta del av dess
baksidor också... Vilket inte var så jävla kul, men vi trivs ju jätte bra och ska väl
inte klaga mer på det för nu e ju det över =P

Men en olycka kommer sällan ensam lr vad e d man brukar säga?
Så tyvärr har det hänt  en massa annat tråkigt oxå..
Vilket jag inte kommer skriva något här om..

Men det jag vill komma till tror jag är att jag känner mig jävligt nere..
Och även lite besviken..
Jag försöker alltid tänka och vara öppen till att alla är olika.
Att människor inte alltid resonerar på samma sätt & heller inte har samma synsett på
saker och ting.
Jag kan vara jävligt vrång när jag sätter den sidan till.
Men jag försöker oftas se saker ur olika perspektiv även om inte jag alltid tycker som
alla andra, så kan ju inte alla tycka som mig heller.
Vilket gör att jag försöker att vara så öppen som jag kan.

Men även jag har en gräns...
Och det senaste så känns det som jag fått lära mig väligt mkt om hur jävla
dumma i huvudet människor kan vara på riktigt.
Och hur det här betendet accepteras i vårat samhälle.

"Någon sa till mig idag att det sägs att ärlighet varar längst men det gör
det så fan heller"
Och jag måste hålla med...
Idag ska man tydligen inte vara ärlig.
Slicka röv & ljug så din näsa växer sig meter lång för det e tydligen då man
kommer någon vart.

Och tyvärr så vill jag ALDRIG bli sån, och jag kan faktiskt heller inte förstå
att det ska behöva vara så.

Vända kappan efter vinden och ljuga människor rakt upp i andsiktet
är också tydligen egenskaper som är populära.
Sen sparka på dom som ligger är ju också nåt man kan göra.

Att unga människor kan göra fel förstår jag..
Man måste ju trotts allt få göra misstag och förhoppningsvis lära sig något.
Men när äldre människor inte kan bete sig så blir jag faktiskt förvånad.
Där har dom hel livserfarenhet bakom sig och så beter dom sig som grisar.
Kanske jag borde tycka synd om dom istället för här har dom levt ett helt
liv till ingen nytta.. lr nån nytta kanske dom gjort, men dom lär ju inte begravas
iaf med något bakom pannbenet.

Nä man slutar väl aldrig lära sig och man kan väl alltid bli en bättre människa
(iaf i andras ögon)... Så jag menar ju inte att det e helt kört för dom som e
gamla hehe

Men att bete sig på ett sätt och veta att det är fel, ja då kan jag faktiskt inte
längre förstå....


/TC




Kommentarer
Postat av: Bumbi

Amen!! bra skrivet TC!!<3

2009-08-13 @ 16:11:39
URL: http://sandralans.blogg.se/
Postat av: Denna Sanna Kvinna

Samhället har förändrats, det är som du säger idag är det falsk. Det kommer en dag då man inte är lika öppen för nya människor och inte litar på folk på samma sätt. Den dagen inser du att den enda du kan lita fullt ut på är dig själv.

2009-08-24 @ 23:32:51
URL: http://sofieb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0