Syrener och feng shui



Här om kvällen smet jag ut och klippte av några kvistar av en stor syrenbuske som ligger
nära oss..
Nu har inte blommorna slagit ut så mycket än. Men lika fina är dom ändå. Doftar kanske
inte så mycket än bara.

Och på tal om något annat, jag har länge varit intresserad av feng shui. För er som inte vet vad det är så
är feng shui en gammal österländsk lära som har funnit i över 3000 år. Och den grundläggande tanken är
att vi påverkas av allt runtomkring oss. Nu kan inte jag speciellt mycket om det. Men vill absolut lära mig
mer. Även om detta inte är något som vi i sverige använder oss utav speciellt mycket. Så tror jag verkligen
på att miljön runt om en påverkas oss. Växter till exempel hjälper till att skapa ett mer harmoniskt hem.
Men du ska till exempel inte ha torkade växter/blommor, för det är dött och döda ting är inte positivt.

Så sen ska jag nog gå och knipsa av lite fler kvistar och få städat i våran hall. För hallen är det första du
ser när du kommer hem och det sista när du går. Jag läste att det är bra att försöka skaffa en plats till
att kunns ställa tex blommor och kanske lite ljus i hallen. Nu har jag ju plats för det och när jag väl har
blommor där så blir man alltid glad när man kommer hem.








Kommentarer
Postat av: Turid

Tack:-) Fler bilder kommer under veckan:-) Åh så härligt med syrener, våra har inte alls kommit så långt, inga blommor på alls vad ag har sett, men kommer definitivt knipsa dem så fort de kommer:-) Har för mig att Simplicity bloggaren skriver en hel del om Feng shui:-)

2012-05-06 @ 18:32:43
URL: http://travelandfashion.blogg.se/
Postat av: Tina

fina bilder! Skönt nu njuter av våren! det gör inte jag ;)

2012-05-06 @ 19:22:06
URL: http://onodiginfo.blogg.se/
Postat av: Sinta

Åh vad fint! Jag är också Feng Shui intresserad, har till och med en affärsidé och startat ett företag men det ligger på is just nu. Så mycket lika intressen vi har ;) Hoppas du haft en fin helg! Kramar

2012-05-06 @ 21:03:24
URL: http://sintasvarld.blogspot.com/
Postat av: Jenny Eriksson

Svar: Ja det blev stor skillnad :)

2012-05-06 @ 21:31:59
URL: http://ogonblickochkansla.blogg.se/
Postat av: Sinta

Har du läst Karen Kingstons bok Rensa i Röran? Jag tycker den är en jättebra startbok för den som tycker om feng shui, ordning och reda =)

2012-05-07 @ 18:08:06
URL: http://sintasvarld.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0